четвртак, 26. јануар 2017.

Alhemija






Do sada, od septembra prošle godine, od kada pratim Pavlov rad (Pavle Knežević) i Belgrade Art Show, sinoćnje veče mi je bilo najlepše. 
Iako sam bila skoro intimno vezana za mali prostor u Sinatri, gde su se najpre organizovali ovi svojevrsni multimedijalni performansi, novi prostor Ben Akiba, zablistao je, pre svega zahvaljujući izvođačima, koje je Belgrade Art Show okupio, u novom svetlu.
Mladi umetnici zračili su entuzijazmom i posvećenošću, a Alhemijske priče Marka Nektana, kao i predstavljanje Miodraga Kovačevića i benda The Invisibles, zaokupili su svu moju pažnju.

Maestralni Marko Nektan, svojom transformacijom i Butoh plesom, zadivio me je. Iako sam i pre imala priliku da ga gledam, ovog puta me je poneo svojim izvođenjem, koncentarcijom i posvećenošću onome što radi, te nije ni čudo što sam najveći broj fotografija napravila upravo slikajući njegov nastup. Evo samo nekih:







Ali ono što me je zaista najviše impresioniralo, jeste muzika u izvođenju grupe The Invisibles (kao i prvi put kada sam ih čula), sjajni vokal Miodraga Kovačevića i njihov novi pogled na magični svet Milane Pavlović Barili, inače jedne od mojih omiljenih umetnica.


Milodrag Kovačević, multimedijalni umetnik i filolog, kostimiran (na šta su možda neki prevrtali očima, a što se meni opet posebno svidelo), čitao je prozne crtice inspirisane Mileninim životom i radom, pevao autorske pesme (potpomognut svojim prijateljem gitaristom, čije ime, nažalost, nisam upamtila), kao i pesme drugih autora.



Bilo je tu i slika mladih autora i prikaz modne revije brenda Foxy Lady's by Micikina Ru Tufna, ali ono sa čim sam definitivno napustila ovo zanimljivo veče, jeste osećaj iskrene i nesebične podrške Pavlu za njegov rad i želja da sa vama podelim delić atmosfere sa ove večeri, za koju je jedan od autora umetničkih dela (pod nazivom Izložba mračnih ogledala), koja su ukrašavala prostor kluba, rekao da se odupire potrošačkom mentalitetu društva u kome, nažalost, živimo.





Bez obzira na, možda, (kažem, možda) tuđu nevericu, odmahivanje glavom ili prevrtanje očima, bez obzira na probleme sa kojima se, verovatno, Pavle Knežević, organizator i idejni vođa svih ovih dešavanja, nosi, želim da ga podržim u njegovim naporima da nastavi da radi ovo što radi, jer verujem da prave zaljubljenike umetnosti, ovakve večeri čine srećnijim.

Pavle, to što radiš, vredno je  pažnje jer pre svega odiše entuzijazmom i energijom. Samo napred.


Нема коментара:

Постави коментар

Neko je oklevetao Jozefa K. i prolazak kroz Prag

Kada se vratite sa nekog puta, spoljašnje okolnosti utiču na vaš unutrašnji svet i on počinje da se menja i bez vaše volje. ...