среда, 4. јануар 2017.

Ne goji se prase uoči Božića


Nije svaki dan Badnji dan, nije ni danas, ali ova nedelja, kada se praznuju Nova godina i Božić, za nas prosvetare (hajde, ispljujte nas sad svi), jeste praznična - duplo, jer imamo mini-raspust. 
Elem, neko ih provodi uživajući, a neko lečeći se (u vreme gripa, baš je bezveze razboleti se van školskih dana).


Novoj godini i Božiću, prethodio je veliki post, kada su se vernici odricali, ne samo masne hrane, već i loših misli i dela. Iako smo skloni da te dane iskoristimo za svojevrsnu dijetu, nije loše podsetiti se da oni služe da se pročisti ne samo telo, već i duša. 

Bez preteranog udubljivanja u sve to što ovih 40 dana nose, ja sam postila ne bih li jačala volju, jer poznato je da smo mi bića samovolje, a ne volje. Koliko nas je samo reklo: od danas ne pušim, ili od danas ne pijem gazirana pića, redovno vežbam, a onda, posle samo nekoliko dana postupcima dokazalo suprotno?
No, avaj, ovde htedoh zapravo o jednoj narodnoj mudrosti: Ne goji se prase uoči Božića.


Gicu, iliti prase, nije dozvoljeno jesti u vreme posta, ali je zato poželjno imati praseće pečenje na božićnoj trpezi. U dobra. stara vremena, prase se brižljivo biralo nekoliko nedelja pre Božića i do praznika posebno negovalo i hranilo (valjda to ima veze sa nekadašnjim prastarim običajima vezanim za paganska božanstva kada su se prinosile mesne žrtve :).

Koliko li smo samo ovih dana kesa (s meso, što bi rekao ponovo aktuelan Šojić) odneli kući? Kada bi nas neko gledao sa strane, verovatno bi pomislio da je u pitanju neko opsadno stanje kad se kupuju tolike količine hrane. 
- Je li sve spremno? pita neko u prolazu
- Naravno, na vreme se snabdesmo...odgovara drugi

I tako ponovo dođosmo do izreke Ne goji se prase uoči Božića, tj. naravoučenija da se važni poslovi ne završavaju u poslednjui čas. 

E sad, naravno, ima nekih koji sve rade sad i odmah, koji nikako da strpljivo sačekaju pravi trenutak; drugi, koji unapred isplaniraju i ono što neće da se dogodi (zanedajbože), pa se ono što su slutili i obistini; i onih koji sve urade baš u pet do dvanaest, i naravno, onih koji kradu bogu dane, i ne urade nikad. 
U koju grupu vi spadate?

?

1 коментар:

  1. Opet ja,nastavnice - zašto razred ćuti? Plaše se gramatičkih grešaka? kao moj drugar (neistomošljenik ali meni drag) kome je otac ispravljao gramatičke greške u tajnom dnevniku. E pa ja ne volim da kuvam, ni da kljukam gusku pred Božić, pa sam zahvaljujući iskrenom priznanju konačno izborila pravo da ne moram da kuvam. Imam prijatelje koji to bolje rade, ponekad i za mene, a ja uzvraćam na način koji bi se mogao nazvati "kompenzacija".Da sam vegan, ili ne daj Bože vegeterijanac bilo bi jednostavnije. Ali nisam, volim životinje i na ispaši i na roštilju,(ovo će u EU uskoro postati jedan od smrtnih greho
    va), kao što volim šljivu i na drvetu i u šljivovici, ali mogu i da postim, ako ustreba.

    ОдговориИзбриши

Neko je oklevetao Jozefa K. i prolazak kroz Prag

Kada se vratite sa nekog puta, spoljašnje okolnosti utiču na vaš unutrašnji svet i on počinje da se menja i bez vaše volje. ...