субота, 5. август 2017.

Tačka do tačke - tačkica...



Nekada danima čekaš priliku i nikad je ne dočekaš. 
Nekada se prilike zgode same od sebe i ti samo - hop, i uzmeš je.


Tako je bilo i sa mojim tačkicama - jednostavno, desile su se. 
Uvek sam volela da bojim, malo rumenožute, ljubičaste, oranž...jedno okce, lepo, bademasto, nešto od lica, deo tela: što ne znam - dodam tačku, jednu-dve...pa opet malo boje i okaca i tačkica. 
Tačka mi dođe pokrivalica. I meni lepo (ne znam kako je tačkama i posmatračima - onima koji gledaju moje, nazovimo ih slike).


Onda Andrea kaže mama dođi kod mene. 
Tako nastane još jedna tačka. Onda stvorimo još mnogo, mnogo malih tačaka od naših zajedničkih uspomena. Živimo mesec dana u vlastitom svemiru sačinjenom od mnoštva tačaka: Diznilend, parada u San Dijegu, vožnja Los Anđelesom, putovanje do Vegasa...
Kupuje mi pola kilograma trešanja za 13 dolara. 
Ko još kupuje dve šake velikih sočnih crvenih tačaka za toliko novca? Za jedan sat njenog mučnog stajanja na nogama u restoranu. Luksuz koji ćerka želi da pokloni majci. Ova mala epizoda - ova tačkica je tu da pokaže majci kako joj je ćerka zahvalna.


Haljina koju nosim na sebi sastoji se od malih crnih tačaka koje ostavljam na rukohvatu, na stolu, na bratovljevoj ruci. Tačkice se obrušavaju na tlo kada ustanem sa sedišta automobila. 
Haljina broji već godine za školu, ali je i dalje rado viđena.
Danas, u Muzeju grada Sijetla mnogi je pozdravljaju i udeljuju komplimente diveći se njenim tačkicama.




Tačke imaju budućnost kroz radove Jajoi Kusama
U njenim sobama-kaledioskopima vidim rumenožutu sa mojih slika.
Ne daju mi da ostanem duže od 20 sekundi. Kako da za tako kratko vreme upijem sve boje, sve utiske, sve instalacije ove sedamdesetogodišnje umetnice?
Prebrzo za moje oči, za moj mozak, za moju dušu.



Jednoga dana sve će biti iza mene, sve moje tačkice od kojih sam izatkala ćilim života. 
Tačka do tačke...tačkica.
I jedna sasvim mala tačka na kraju.
Avion se udaljava iz vidokruga. Suza u oku da ne vide oni koje ostavljam.


P.S.
Pod uticajem izložbe Beskonačna ogledala Jajoi Kusame (Infinity Mirrors Jayoi Kusama)



Нема коментара:

Постави коментар

Neko je oklevetao Jozefa K. i prolazak kroz Prag

Kada se vratite sa nekog puta, spoljašnje okolnosti utiču na vaš unutrašnji svet i on počinje da se menja i bez vaše volje. ...