понедељак, 29. мај 2017.

Kada si na ti sa svojim telom




Kažu mi: Otkako si sa njim, ugojila si se...Otkako si ušla u menopauzu, ubucila si se...Otkako samo sediš na časovima i jedeš uveče, dobila si na kilaži...

Gledam svoje telo u ogledalu. Ovo nisam ja, dođe mi da kažem. Ove nadlaktice, pa stomak, butine...sve to kipti i razliva se...On se smeje. Kaže brushalter i hulahopke su ostavili traga na mom telu. Mislim se, pa i godine su na licu. I troje dece je ostavilo tetovažu, doživotnu.

Ne prestajem da se gledam, ispitujem sve zareze, ureze i prelive. Hej, pa to sam i dalje ja, ona mala Vesna, pa ona Vesna u pubertetu, pa ona posle, treća, peta...a uvek ista, jedna jedina Vesna koju znam. Sada prepoznajem ovo telo. I prihvatam ga.

A onda odlazim na čas i jedna učenica mi priča o devojčici koja se samopovređuje. Gledam u neverici i sa zebnjom. Pokušavam da dokučim da li priča o sebi ili nekom drugom. Pokušavam da razumem, da saznam više. Pa, ona iz nekog razloga ne voli svoje telo. Ako ne voli svoje telo, da li ne voli i sebe?

Sklapam oči i pitam se jesmo li mi zaista svoje telo i hoće li drugi suditi o nama na osnovu našeg izgleda? Kada smršam, kada se zategnem, "ispeglam", hoće li me više voleti? Hoću li ja više voleti sebe?

Ne. Volite sebe sada onakvi kakvi ste.


6 коментара:

  1. Divno! Da budemo najlepse sebi, a za svet ko nas pita!

    ОдговориИзбриши
  2. Sanja, ne ko nas pita;)već da nam to ne bude najbitnije:))

    ОдговориИзбриши
  3. Uticaj medija je napravio od žene majke,žene supruge,tetke pa čak i bake da "moraju biti" fit muškarcima jer je samo sex bitan.Zar? Gde je tu reciprocitet ?

    ОдговориИзбриши
  4. Draga moja, pa i oni se trude, mada mi njihov trud, kada je u pitanju fizički izgled, pomalo izgleda kao poprimanje ženskih atributa, isuviše feminiziran i sl. Seks je bitan svima, zar ne, ali poimanje nekoga samo kroz seksualnu privlačnost je i doveo do toga da se traži "određeni" izled, što je tužno i poražavajuće. ponajpre za ženu:(

    ОдговориИзбриши

Neko je oklevetao Jozefa K. i prolazak kroz Prag

Kada se vratite sa nekog puta, spoljašnje okolnosti utiču na vaš unutrašnji svet i on počinje da se menja i bez vaše volje. ...