субота, 6. мај 2017.

Tvoj stan - tvoja druga strana



Kada vidimo neku osobu, najčešće o njoj donosimo sud na osnovu toga kako izgleda, kako govori i kako se ponaša, ali sve to može da nas zavara (pogotovo prve dve stavke), ako sve to što nam se nudi primamo zdravo za gotovo.


Imam  jednu drugaricu, čiji je način razmišljanja kud i kamo bolji od mog, jer, za razliku od mene, sve odmah profiltrira, pa tek te onda prihvati ili ne. Ona je osoba sa stavom i principima. Ja sa istim "okasnim", što me docnije poprilično košta.
Tako meni neko kaže kako sam lepa, pametna, dobra, ili zgodna (ne mora sve odjednom, ali je poželjno), i ja ne shvatim da je često to samo obično laskanje, već poverujem da je sušta istina (što, da se ne lažemo, većina i želi da jeste, kada su pomenuti epiteti u pitanju).
Ali ja ne poverujem samo kad je reč o socijalno "poželjnom ponašanju", ja poverujem i kada osoba o sebi priča u superlativu. Naivno, nepromišljeno  ili glupo, kako hoćete, ali ja mislim da je sve to istina i samo istina, jer, bože moj, kakva korist kad se na kraju sve dozna (da li?).


Ipak, ukoliko imate sreće te upoznate prijatelje dotične osobe (nije narod za džabe smislio ono  s kim si, takv si), ili kada kročite u njen dom, možda će vam slika biti potpunija. E, sad, i tu postoji caka, jer vas možda krije od njih (svojih "najbližih"), ili njih od vas, ili su to možda samo imaginarni prijatelji sa fejzbuka ili drugih društvenih mreža.


Nekako mi se ipak čini da slika doma najbolje otkriva vlasnika. Mada i tu ima kojekakvih priča (da ne pominjemo one koje nam se nude preko već pomenutih mreža kada se fotkamo po tuđim stanovima, uz kamine, klavire i ostale đakonije), ali zamislite realnu situaciju u kojoj ulazite u stan minimalistički opremljen, sa knjigama biranim na osnovu njihove praktičnosti (enciklopedije, rečnici i priručnici), sa uramljenim  fotografijama Beograda, bez bilo kakvih ličnih fotografija, osim onih iz dokumenata u novčaniku...na dve posteljine koje se peru na smenu...dva para naočara za slučaj ako se jedne slome...(još samo fali prečiščivač za urin ako nestane vode), plakar sa uredno složenim odelima, košuljama, majicama....sve iste (pomisliš, čovek je ekonomičan - štedi na vremenu...) 
Šta zaključiti o takvoj osobi na osnovu ponuđenog?

Nekad naši stanovi i naš odnos prema stvarima (a ne prema ljudima), govori više o nam samima. Zato vodite računa koga primate u vašu "intimu".

Нема коментара:

Постави коментар

Neko je oklevetao Jozefa K. i prolazak kroz Prag

Kada se vratite sa nekog puta, spoljašnje okolnosti utiču na vaš unutrašnji svet i on počinje da se menja i bez vaše volje. ...