среда, 12. јул 2017.

Prava ljubav nema srećan kraj, ona uopšte nema kraj...Ričard Bah



Govoriti i pisati o ljubavi nije nimalo zahvalno. Šta je uopšte ljubav? Je l to onaj osećaj kada nešto pružaš nekome i ne želiš ništa za uzvrat? 
Dajte i daće vam se (samo s tim što ovde ne daješ da bi ti se dalo).

Ne odnosi li se bezuslovna ljubav samo na odnos roditelja prema detetu? 
Može li se ona ticati i partnerskih odnosa? 
Ako smo ljubomorni i posesivni, može li uopšte tu biti reč o ljubavi?


Nema glupih pitanja, već samo glupih odgovora - zato ću samo da se držim pitanja:)

Došla sam kod Andree u Long Bič i toliko mi je lepo da bih sad mogla da umrem od sreće. Nije reč o euforiji, niti o bilo čemu sličnom, reč je o ljubavi, poštovanju i sreći. 

Šta je sreća?

Andrea kaže da je srećna dok vozi (ovde je učila i položila - što se tiče savlađivanja, nije na meni da sudim jer, iako imam dug staž u posedovanju vozačke dozvole, kratka kilometraža me izdaje). Pusti muziku koju voli (ovog puta je to Kolonja - Jača sam nego ikad, zbog mene, inače su najgore "splavaruše" koje ne umem ni da citiram, ali o ukusima ne vredi raspravljati, pogotovo ne kilometrima daleko, kada ti sve na kuću lepo miriše), odvrne do daske, jezdi drumom i baš je briga: i što joj sviraju, jer prelazi iz jedne kolone u treću (ovde u jednom pravcu ima šest traka), i što stoji na semaforu, a zeleno je, ali nije ukucala mapu kako treba, pa sad traži... 


Može li se ( i treba li) na ljubavi raditi? Kako postići dobre odnose između roditelja i dece?
Ne znam. 
Knjige i govornici "novog doba" kažu da treba raditi na sebi, ne na drugome, da može biti ovakav i onakav scenario, da ti možeš izabrati onaj koji želiš.

Ne kažem da su moji i Andreini odnosi uvek bili idealni, ali, ako bismo ih merili nekom skalom, mogli bismo da kažemo da su uvek bili na visokom nivou. 
Kako? Zašto? Na osnovu čega - uzajamne ljubavi?
Ne znam. Ne umem da odovorim. Nismo na tome "radile", ukoliko se pod tim ne podrazumeva dug niz godina razgovora, interesovanja, deljenja svakodnevnih  malih i velikih stvari...

Verovatno da i na odnosima  roditelj-dete, kao i na partnerskim, i na bilo kojim odnosima, treba raditi. Zašto da flertujem sa drugim, zašto ne bih flertovala sa svojim mužem, dečkom, devojkom? Skuvala sam ručak i onda kažem: Skuvala sam ti ručak...Kome sam skuvala ručak? Ili kada partner kaže: Oprao sam ti sudove...skupio veš....Kome - meni? Pa, valjda nama. 
Poenta je sa odnosa Ja-Ti, preći na Mi, a pri tome ne izgubiti sebe. 


Andrea  je pokupila i od svoga oca i od mene, ali je i svoja, i to je dobro. Ona je izabrala da sanja i da ispuni svoje snove, da kada se jedna vrata zatvore, kuca na druga, da stalno ide dalje. Nije bilo lako, ko kaže i da uvek može i da treba (kažu da nam je dato onoliko tereta koliko možemo da ponesemo). 
Sad znam da je ovde bila i gladna, i sama, i bez posle, i bez podrške, i bez ljubavi, ali da nije kukala, da nije posrnula, pala, pa ostala da leži, da je borac. Ona je kreirala svoju stvarnost u kojoj živi (možda zato hoće da kupi godišnju kartu za Diznilend:)))


Iako sam ja starija, iako sam ja ta koja je do sada trebalo da poseduje ljubav i razumevanje, i da ih pruža, ovde je ona preuzela na sebe tu ulogu, i mogu vam reći da sam možda zatečena, ali da mi veoma prija.

Iako prava ljubav ne traži reči i objašnjenja, ja sam želela da iskustvo ljubavi  podelom s vama.

6 коментара:

  1. Tačno, ali Mi postaje tek kada Ja i Ti odrastu;)

    ОдговориИзбриши
  2. Tačno, ali Mi postaje tek kada Ja i Ti odrastu;)

    ОдговориИзбриши
  3. Zaboravila si na pojam "iskrenost" - ti svoju decu nikad nisi lagala, ni kad istina tebi nije išla u prilog. Ponekad je ta iskrenost bila surova, ponekad se činilo da nisu spremni za toliku količinu iskrenosti ali decu ne treba potcenjivati, oni jedino ne praštaju laž. Tu je i jedan od ključeva "tajne" tvog odnosa sa decom. I "tajna" tvog autoriteta koji nije građen na zabranama već na - ponekad veoma rizičnim - dozvolama da biraju svoj put, prijatelje, interesovanja...Malo nas je sposobno za toleranciju (ili kako se već to zove), kad kažeš "to mi se ne dopada, ali uradi po svom".

    ОдговориИзбриши

Neko je oklevetao Jozefa K. i prolazak kroz Prag

Kada se vratite sa nekog puta, spoljašnje okolnosti utiču na vaš unutrašnji svet i on počinje da se menja i bez vaše volje. ...