четвртак, 23. март 2017.

Gde su se denuli nekadašnji muškarci?



Gde su nestali nekadašnji  muškarci ili ih nikada nije na bilo, jeste pitanje koje me okupira ovih dana. Da li smo mi tzv.emancipacijom žena izgubili, a ne dobili? 

Iako mi je otac veći deo mog i svog života proveo u kolicima, rasla sam u ubeđenju da je muškarac taj koji doprinosi, brine o porodici i štiti je. Kad sam pošla na studije za psihoterapeuta, prvi put sam spoznala da žena i muškarac treba da budu ravnopravni. Avaj, reći ćete glupa sam, anahrona, šta god, tek, znala sam ja da su se žene borile za svoja prava i jednakost među polovima, ali, opet, mislila sam da je muškarac taj koji treba da pozove majstora kada vam curi kazanče u toaletu, reaguje kada vam "nezvani gosti" provale u stan ili uzme toljagu, zašto da ne, ako treba poći u potragu za hranom.



I šta sam dobila: da sama pomažem majstoru pridržaajući mu alat, sama plaćam kad pukne cev, koja nije u nadležnosti Infostana, zasučem rukave i odem u potragu za dodatnim parama za rashode. Pa šta, reći ćete, muškarci i žene su ravnopravni, treba jednako da rade i zarađuju, doprinose...Nemam ništa protiv, ali bih malo, za promenu i da se osećam kao žena, da budem zaštićena od vetrova i oluja koje brišu sve što im je na putu, da moj muškarac bude moj zaklon. 

Znam ja za Mionu koja je bila muž-žena, znam ja za mnoge Mione, ali pitam ja vas, je li muškarac-hranitelj, muškarac-branitelj, muškarac-zaštitnik, izašao iz mode? Jesmo li mi naše muškarce pretvorili u priveske? 
Znam, nije njima lako, uopšte nije, i sama imam sina, i mogu samo misliti šta mu se mota po glavi, od onoga, kako zadovoljiti današnju prezahtevnu ženu, ostati na nivou zadatka, a ne izneveriti sebe, biti muško, a opet biti nežan, pažljiv, i da ne nabrajam, do toga - zna li današnja žena uopšte šta hoće, ali ne mogu a da se ne pitam: zar nije primarna uloga muškarca da zaštiti i prehrani, jer to proizilazi iz ljubavi, a ne iz zadovoljenja nekih arhetipskih principa ili današnje žene, koja, s jedne strane hoće ravnopravnost, a sa druge -zaštitu?

Нема коментара:

Постави коментар

Neko je oklevetao Jozefa K. i prolazak kroz Prag

Kada se vratite sa nekog puta, spoljašnje okolnosti utiču na vaš unutrašnji svet i on počinje da se menja i bez vaše volje. ...