среда, 21. децембар 2016.

Svrati na čašicu razgovora



Da li će posle poziva na čašicu razgovora, koja se u izvesnim situacijama može pretvoriti u tulum ili bekrijanje, sagovornici bolje komunicirati, ili se uopšte neće razumeti? Hoće li sa njega otići pune ili prazne glave?

U Vukajliji pod objašnjnenjem poziva na čašicu razgovora stoji da je to neobična sintagma u kojoj čašica označava vremenski period i društveni događaj.

Elem, dobih italijansko vino, mislim da se vika Kjanti (toliko o mom poznavanju dotičnog). Kasnije zatražih pomoć prijatelja (u pitanju je, naravno, Gugl - dok se neki hvataju etikete, ja - pretraživača:)))) i doznadoh da spada u crvena vina Toskane.




Onda mi pade napamet več pominjana knjiga Toma Stendidža Istorija sveta u 6 pića, i setih se dela o staroj Grčkoj i Rimu, gde se pominje kako je vino služilo kao književna forma u kojoj određeni broj likova uz vino vodi debatu na odabranu temu, te pozvah komšinicu na čašicu razgovora.

Ista se nije pretvorila u pogrdno tumačenje reči tulum, niti u ogovaranje dragih nam komšija, već u razgovor o tome živimo li mi u stvarnom ili izmaštanom svetu.

Naravno, ne bih bila ja - ja , da ne izvukoh Božanski matriks Grega Brejdena, koji objašnjava da postoji negde neko mesto (ili je to sve oko nas i u nama; samo ga ne vidimo?) mesto čiste energije, gde sve počinje i gde se skriva mudrost.


I onda mi oplesmo i po Ajnštajnu i po matriksu, dokačismo i Kijanu Rivsa; da li zbog čašice vina ili knjige, tek pređosmo i na "za" i "protiv" mikrotalasne, i na veš-mašinu, koja više ne pere kao nekad ili nam deterdženti ne valjaju...

(U knjizi naime stoji da su stare civilizacije bile toliko napredne da im nisu bili potrebni tosteri i video uređaji. Možda smo mi odista zaboravili stara znanja i zato izmišljamo  i pretrpavamo se novom tehnologijom.) 

Da smo popile još koju čašicu, možda bismo i do istine došle:)))

2 коментара:

Neko je oklevetao Jozefa K. i prolazak kroz Prag

Kada se vratite sa nekog puta, spoljašnje okolnosti utiču na vaš unutrašnji svet i on počinje da se menja i bez vaše volje. ...