субота, 11. фебруар 2017.

G - u bregove, gradovi


A - Amsterdam na reci Amstel, ispresecan kanalima kao Venecija, evropski Njujork. grad velikih slikara (Rembrant, Van Gog, Vermer) i muzeja ( Rajks muzej, Van Gogov muzej, kuća Ane Frank)...Asuan, grad u kome je Agata Kristi napisala roman Smrt na Nilu, poslednja destinacija broda na putovanju po Nilu...Atina i Akropolj...

B - Beograd, grad u kome sam rođena, grad na dve reke, prepun podzemnih laguma (Beograd ispod Beograda, knjiga Zorana Lj. Nikolića i Dr Vidoja D.Golubovića)...Tri grada na B: Beograd, Bratislava, Beč...Bukurešt sa širokim bulevarima i zgradom Parlamenta...


V - Verona, prelepi gradić u Italiji, gde su se voleli i nesrećno svoj život okončali Šekspirovi junaci.

G - Gornji Milanovac

D - Desant na Drvar ...u vreme mog školovanja morali smo da znamo sve bitke i ofanzive vezane za Drugi svetski rat...Drezden, sa svojim gotskim građevinam, grad koji je gotovo sravnjen sa zemljom tokom tog istog rata, ali ovog puta od strane saveznika...Dubrovnik, najlepši grad u bivšoj Jugi.


Đ - Đenova, najveća luka u Italiji, gde Andrea i ja kupujemo iste sandale...

E - Edinburg u kome nisam bila, ali jednog dana, ko zna...

Ž - Žombolj, rumunski gradić, koji 90-ih snabdeva Srpsku Crnju benzinom, u to vreme tako deficitarnom tečnošću

Z - Zemun, nekada grad, danas beogradska opština, sa velikim parkom, gde se u davna vremena nalazio karantin u  kome su boravili putnici koji su nameravali da iz Srbije pređu u tadašnju Austrougarsku


I - Istanbul, grad u konstantnim promenama, ne samo u pozno leto koje polako ulazi u ranu jesen, ili u zimu koja popušta pred nadolazećim prolećem, već grad koji na dnevnom nivou oscilira: bojama, zvucima, mirisima...


J - Jajce, grad u Bosni i Hercegovini, gde sam u 8.razredu kupila opanke:))

K - Kingston, grad pored Toronta u Kanadi, gde sam provela tri meseca nostalgično se sećajući Avale, Kalemegdana, Topčidera...gde sam tvrdila da su, tada naša, Plitvička jezera lepša od Nijagarinih vodopada:(  Krakov i poseta Aušvicu...Mondenske Karlove Vari...Kairo sa svojim piramidama i gradom mrtvih...


L - Lenjingrad, koji je iznova promenio svoje ime (nekadašnji Petrograd, sada Sankt Peterburg), sa nezaobilaznim mostovima, koji se podižu propuštajući brodeve, sa svojim belim noćima koje provodiš na obalama Neve recitujući Puškina, Jesenjina i Majakovskog...Luksor u Egiptu, gde sam doživela najgore trovanje u svom životu...

Lj - Ljubljana, u kojoj davne osamdeset i neke, moji vršnjaci Slovenci kažu da ne razumeju jezik kojim govorim:(

M - Moskva ne veruje suzama i priča o borbi za budućnost...

N - Negotin, u kome još uvek negde kliče Hajduk Veljko Petrović: Glavu davam, krajinu ne davam.


Nj - Njujork, najlepši grad koji sam dosad videla, dovoljan sam sebi, a opet tako otvoren za sve nas koji u njega dolazimo:)

O - Otava, glavni grad Kanade, u kojem prvi put vidim pripadnike harikrišne i ostajem zatečena

P - Prag sa svojim mostovima nad Vislom, dvorac Hradčani, jevrejsko groblje, Kafkin grob i muzej...


R - Rovinj, jedno od najpopularnijih bivših letovališta tadašnjih Beograđana

S - Sarajevo, posle Valtera:), a pre razlaza nekadašnje Jugoslavije, kada smo svi zajedno gradili olimpijsko Sarajevo...

T - Temišvar, u koji 80-ih odlazimo kolima natovarenim vegetom, žvakama, najlon-čarapama i farmerkama...

Ć - Ćustendil i bitka kod Velbužda, mladi kralj Dušan, po kome je moj otac dobio ime

U - Ub, a nisu ubice moga oca, pošto je on sam sebe uništio svojim načinom života

F - Firenca, koju sanjam

H - Herceg Novi, gde se moj tata neko vreme lečio od posledica udesa

C - Cetinje i Njegoš, donedavno najveći srpski pesnik (odnedavno crnogorski)


Č - Čačak i Čajetina na putu ka Zlatiboru, gde po navici provodim zimske raspuste sa svojim učenicima

Dž - Džakarta u Indoneziji, gde moj ujak posluje kao vojni ataše, a gde moja mama nikad nije otišla, jer da jeste, ja se verovatno ne bih ni rodila

Š - Škalrska Poremba u Poljskoj i Štrpsko Pleso u nekadašnjoj Čehoslovačkoj, gde pravim prve korake na skijama

Koje su vaše asocijacije za gradove?
(U bregove, gradovi, pripovetka Klajva Barkera iz Knjige krvi)




Нема коментара:

Постави коментар

Neko je oklevetao Jozefa K. i prolazak kroz Prag

Kada se vratite sa nekog puta, spoljašnje okolnosti utiču na vaš unutrašnji svet i on počinje da se menja i bez vaše volje. ...