петак, 24. фебруар 2017.

Nj - Njujork i 101. post



Neću pisati o 10 ili 20 stvari koje treba videti u Njujorku, niti o stvarima kojih se treba kloniti kada se nađete u ovoj metropoli.
Nabrojaću 10 stavki zbog kojih je Njujork, makar za mene, poseban grad.




1. Ukoliko imaš snove, a onda i volje i želje da ih ispratiš, ovde ti se pruža mogućnost i da ih realizuješ. (Živela sam u stanu sa meleskinjom sa Jamajke, čija je majka sa četvoro dece došla u Njujork, našla posao spremačice i uporedo učila za knjigovođu...Znam, sada će zlobnici reći, bilo nekad...ali mene je tada to zaista fasciniralo, jer su naši ljudi, makar u to vreme, obavljali samo jedan, najčešće državni posao sa koga nisu bili spremni da se maknu ni kad dođe vreme penzije i  mahom nisu bili voljni ni za kakve promene...)



2. U Njujorku se engleski govori sa najrazličitijim akcentom i na različitim nivoima, što je za mene, sa mojim znanjem dotičnog jezika, bilo više nego olakšavajuća okolnost.



3. I prodavac, koji vam nudi robu, i sam je stranac (Kinez, Meksikanac, Indus, Portorikanac...), te osećate i neku vrstu empatije sa njihove strane:) 
Tako vam  raznolikost nacija koje ovde žive samo ide u korist.



4. Kako mi ni prostorna inteligencija nije na zavidnom nivou, a i kako više volim da koristim noge, gotovo pravolinijska išpartanost Menhetna, gde sam stanovala, omogućila mi je da ga obiđem uzduž i popreko, a da se pri tome ne izgubim:)



5. Opet, mnoštvo uličnih prodavaca omogućilo da jedem omiljeni hot-dog kada god mi se prohte, a brojnost najraznovrsnijih restorana, otvorenih non-stop,  da isprobam hranu sa različitih podneblja. 
Kako sam oduvek bila gurman, što se danas da na meni i primetiti, možete zamisliti samo moje radosti dok prvi put jedem suši ili jastoge (naravno, danas toga svega ima i kod nas, ali te davne 1989. ne sećam se da sam isto mogla i ovde probati).



6. Plašili su me ulaska u metro, te se istim nisam provozala, a bio mi je tik ispred nosa, ali su mi kasnije pričali, ti isti, koji su me nekad plašili, da sam mnogo propustila (raznoliki svet koji se u metrou sređuje pred odlazak na posao, jede, zarađuje svirajući i pevajući,..) 
Paklene ulice  i Ratnike podzemlja ovog puta nisu pominjali.



7. Kad smo već kod kultnih filmova, kada ste u Njujorku, a posebno na Menhetnu (neki čak i ova dva pojma izjednačavaju), mnogi eksterijeri i pejzaži čini će vam se poznatim, a Central park će vam izgledati kao opšte mesto.



8. Njujork obiluje mnoštvom bioskopa, pozorišta, scena na kojima možete odgledati film, predstavu, izložbu...Ovde možete videti sve filmove koje ste propustili, odgledati najnovije ili retrospektivu filmova Vudija Alena, zaljubljenika u ovaj grad.
Naravno, tu je i Metropoliten, čiju postavku ne možete obići ni za mesec dana, koliko sam ja u Njujorku bila, umetnički kvart Soho...



9.  Treba pomenuti i svetlost Njujorka posle velikog Tesle, koji je spojio Ameriku i tadašnju Jugoslaviju.



10. I na kraju, ali ne i poslednje: sloboda, duh i atmosfera grada koji živi 24 sata.



Нема коментара:

Постави коментар

Neko je oklevetao Jozefa K. i prolazak kroz Prag

Kada se vratite sa nekog puta, spoljašnje okolnosti utiču na vaš unutrašnji svet i on počinje da se menja i bez vaše volje. ...