уторак, 21. фебруар 2017.

K, veliko kao Kuća



Kuća za mene ne predstavlja samo dom, mesto za stanovanje, već i utočište. Pruža mi osećaj sigurnosti, a kada kući, koja je čest simbol u mojim snovima, nešto nedostaje ili moj odnos sa njom nije zadovoljavajući, znam da i meni suštinski nešto fali.



Najčešće sanjam potkrovlje, tavan ili podrum. 
Kada su u pitanju gornji delovi kuće, moja pitanja i eventualni odgovori na njih, kriju se u misaonim i duhovnim sferama. 
Kada sanjam donje delove kuće, bez obzira na to da li u realnosti posedujem podrumske prostorije ili ne, san prerađuje pitanja iz prošlosti i nešto što me, najčešće, dugo muči.



Sećam se da sam svojevremeno napisala priču pod nazivom Home, koja je neposredno posle bombardovanja ugledala svetlost dana, i čija je radnja (u pitanju je bila prerada sna koji se ponavljao), bila smeštena u kuhinju, koja je ovog puta predstavljala zakuvavanje određenih događaja. (Shodno tome, spavaća soba bi predstavljala sve što se tiče intime, bračnih i porodičnih odnosa; kupatilo, mesto gde pokušavamo da sa sebe speremo sve ono što nam se u nama samima ili u našim životima ne čini poželjnim, ili mesto gde možemo da se očistimo od određenih osećanja, misli ili postupaka.)

Kada mi se u životu nešto važno i ozbiljno događa, bilo da su neke stvari van moje kontrole ili da im pristupam na pogrešan način, opet sanjam kuću, po kojoj se tada verem sa spoljne strane, ulazim preko prozora ili terase, umesto na vrata, koristim lijane  umesto stepenica, ili se spuštam niz gelender. 




Nekada su moji snovi sa kućom i realni, ali i tada oni upućuju na određeni problem. Skoro sam sanjala kako je tavanica nabujala i preti da se sruši, da bi naredni dan došao komšija i rekao kako mu je plafon poplavlen jer mu je procurela voda iz mog kupatila. Drugi put sanjam kako se selim iz jdnog stana u drugi, ili ponovno vraćam u prethodni, što kasnije i rezultira konkretnom selidbom.

Kakva su vaša iskustva vezana za određene simbole iz snova koji vam se ponavljaju?




Нема коментара:

Постави коментар

Neko je oklevetao Jozefa K. i prolazak kroz Prag

Kada se vratite sa nekog puta, spoljašnje okolnosti utiču na vaš unutrašnji svet i on počinje da se menja i bez vaše volje. ...